Semester i Mexico.

Hola amigos!

Nu har man kommit hem igen till ett regnigt och kallt Göteborg efter tre underbara veckor i Mexico tillsammans med min bättre hälft och hans goa familj. Vi har haft det sååå härligt! Massor med sol och bad, en hel del äventyr och lite för mkt tequila ;)

Vi bodde i en lägenhet i Playa del Carmen. Superfin verkligen! Två våningar, alla hade var sitt rum + badrum samt att på översta våningen fanns där en stor takterass med utekök. Hela Playa del carmen var ett riktigt härligt ställe. Massor med långa stränder, restauranger med supergod mat, mkt uteliv och det fanns jättemycket att hitta på runtomkring. Havet var ju helt otroligt! Alldeles turkost och fullt av liv! Vi åkte på båtturer till både Cozumel och Isla mujeres, dök både med tjurhajar och i cenotes inne i djungeln (underjordiska grottor), hyrde bil och åkte runt, besökte Tulum och Cancun. Ja! jag rekommenderar verkligen alla att åka dit!

Överallt där vi var såg man massor med häftig street art längs väggarna av riktigt talangfulla konstnärer. Så nu är jag riktigt sugen på att måla lite större och mer färgglatt. Får se var inspirationen har att bjuda på ;) Nu har man iallafall laddat batterierna med råge och jag superpeppad på 2017! Det kommer bli ett grymt år! Jag känner det ända ut i tåspetsarna! :)

Här kommer lite bilder från vår semester.

Street art på varenda vägg. Man blir ju så glad!

Letar efter underjordiska badplatser i djungeln. Cenotes!

Vi hitta flera! Både små och stora. Så häftigt!

Tog en dagstur till Chichen Itza.

Åkte färja över till Cozumel och snorkla.

DCIM100GOPROGOPR0439.

Sen får man ju inte glömma av att fira julafton! Gissa tomten? (P.S Den dräkten var inte den lättaste att bada med ;)

Vi dök med tjurhajar. Det är vi som sitter snällt på en rad där nere på botten. Strängt tillsagda att vi inte får vifta med armarna för då kan dom komma och ”nafsa lite”. Jag var inte det minsta nervös. Inte alls… inte ett dugg! ;)

Åkte katamaran till Isla mujeres.

Finaste svärföräldrarna! <3

David snackar lite med herr pelikan.

Han verkade inte lika impad över samtalet.

Avslutade katamaranturen med lite gungande i spinnakern.

Åt väldigt många goda middagar. Nästan jämt med fisk och skaldjur.

Vid vartenda marknadshörn hittade man sugar skulls i alla möjliga färger och former.

Sen får man ju inte glömma av att fira nyår heller! Det var vi duktiga på. Kände man av… dagen efter.

Ännu en härlig dag på stranden i detta härliga paradis.

Förvandlade David till en sjöjungfru.

Hyrde bil och spanade in sköldpaddsstränder och fler mayatempel i Tulum.

Vi åkte och dök i cenotes. Det var bland det häftigaste dyk jag gjort! Slog till och med tjurhajarna.

Det var väldigt mörkt och trångt på vissa ställen.

cavern-diving-in-riviera-maya

Som att sväva runt i någon form av rymdlandskap. Så läckert!

Efter att ha blubbat runt i mörkret ett bra tag under jorden så kom vi upp till ytan till en liten grotta. Sen var det bara att dyka ner igen och simma tillbaka för att besöka nästa cenote.

Vi filmade mycket med gopro där nere men alla filmer blev väldigt mörka då vi inte hade tillräckligt med ljus. Så här kommer en liten filmsnutt från en som dykt i Chikin ha (en av de cenotes som vi dök i) som jag lånat från youtube för att visa hur det kan se ut.

Gillar ni att dyka och är i Mexico nån gång så rekommenderar jag verkligen att testa på det här! :) Så himla häftig upplevelse!

Tusen tack finaste familjen Rudquist för en superhärlig semester! Nu är jag sååå laddad inför ett grymt 2017!

Hoppas ni alla har haft en riktigt fin jul och en grym start på det nya året också <3